ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ, τεύχος 41ο

2009/81/ΕΚ θέσπισε δίκαιους και διαφανείς κανόνες για τις συμβάσεις στον τομέα της άμυνας, γεγονός που θα πρέπει να διευκολύνει τις εταιρείες αμυντικού εξοπλισμού να έχουν πρόσβαση στις αγορές αμυντικού εξοπλισμού άλλων κρατών μελών. Προβλέπει μια διαδικασία διαπραγμάτευσης με προηγούμενη δημοσίευση ως τυποποιημένη διαδικασία, δίνοντας περιθώρια για μεγαλύτερη ευελιξία, ειδικούς κανόνες για την ασφάλεια απόρρητων πληροφοριών, ρήτρες για την ασφάλεια της προμήθειας και ειδικούς κανόνες για τις υπεργολαβίες. Εντούτοις, όπως και η Οδηγία 2004/18/ΕΚ, η Οδηγία 2009/81/ΕΚ θα εφαρμόζεται μόνο στο πλαίσιο του άρθρου 346 της ΣΛΕΕ. Τα κράτη - μέλη μπορούν να εξαιρούν τις συμβάσεις στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, εάν αυτό είναι απαραίτητο για την προστασία ουσιαστικών συμφερόντων τους σχετικών με την ασφάλεια 7 . ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Το προηγούμενο νομικό καθεστώς Η Οδηγία 2004/18/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου διέπει τις δημόσιες συμβάσεις στον τομέα της άμυνας που συνάπτονται από τις αναθέτουσες αρχές, σύμφωνα με το άρθρο 10 αυτής, με την επιφύλαξη του άρθρου 296 της Συνθήκης ΕΚ. 112 ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΥΧΟΣ 41 Ο ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2018 7. Ελένη Τροβά - Παναγιώτης Σκουρής, Το κοινοτικό δίκαιο των δηµοσίων συµβάσεων, Εκδόσεις Σάκκουλα, Αθήνα- Θεσσαλονίκη 2009 . Κανένα κράτος μέλος δεν υποχρεούται να παρέχει πληροφορίες, για το πολεμικό υλικό που παράγει αν θύγονται τα συμφέροντα ασφαλείας του.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0