Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

62. Πιο κάτω ακολουθεί ένα παράδειγμα αναφορικά με την υλοποίηση ενός σχεδίου. «ΕΝΑ ΠΙΑΤΟ ΦΑΓΗΤΟ» Σκοπός: ● Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα της εποχής, τα οποία έχουν οξυνθεί λόγω της οικονομικής κρίσης. ● Απάντηση στο ερώτημα «τι μπορούμε να κάνουμε;». Διερεύνηση λύσεων μέσω του εθελοντισμού. ● Δοκιμαστική λειτουργία και μελλοντική εφαρμογή στην πράξη εθελοντικής πρωτοβουλίας που θα δημιουργηθεί από τους ίδιους τους μαθητές: της πλατφόρμας διανομής γευμάτων σε άπορους «ΕΝΑ ΠΙΑΤΟ ΦΑΓΗΤΟ». Μέθοδος εργασίας: ● Μέσω της διαδικασίας καταιγισμού ιδεών θα πρέπει να καταγραφούν στον πίνακα συγκεκριμένα θέματα που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν. ● Με στοχευόμενα ερωτήματα στους μαθητές θα πρέπει να οδηγηθεί η συζήτηση στο θέμα του Εθελοντισμού. ● Να τεθεί το ερώτημα στους μαθητές: «τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για εκείνους τους συνανθρώπους μας που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ούτε ένα πιάτο φαγητό για την οικογένειά τους;». Να συζητηθούν και να αναλυθούν σχετικές πρωτοβουλίες όπως συσσίτια, διανομή τροφών και ειδών πρώτης ανάγκης σε άπορους κτλ. (η συζήτηση μπορεί να εστιαστεί στην αντίφαση μεταξύ του σπιτικού όπου περισσεύει καθημερινά το φαγητό, και του σπιτικού όπου αυτό το περίσσευμα θα ήταν «θεόσταλτο δώρο», και να τεθεί το ερώτημα: «μήπως υπάρχει τρόπος να φτάσει το περίσσευμά μας στο τραπέζι αυτού που το έχει ανάγκη;») ● Με την ολοκλήρωση της «προκαταρκτικής διερεύνησης» του θέματος θα πρέπει να εντοπιστούν οι ιδιαίτερες προτιμήσεις/δεξιότητες/γνώσεις του κάθε μαθητή ώστε να αξιοποιηθούν προς την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος, ενώ ταυτόχρονα θα διατηρείται σε υψηλά επίπεδα η ενεργός συμμετοχή και ο ενθουσιασμός. Καταρτισμός της ομάδας η οποία ανέθεσε ατομικούς ρόλους «φωτογράφου», «γραφίστα», «σχολιαστή», «ερευνητή παρόμοιων πρωτοβουλιών», «ερευνητή αγοράς» και του «πιο συνεπή εθελοντή». Το ζητούμενο είναι να υλοποιηθεί η ιδέα «Ένα Πιάτο Φαγητό για Όλους» : Όλα τα νοικοκυριά ετοιμάζουν καθημερινά το γεύμα για την οικογένειά τους. Είναι σε θέση να δωρίζουν ένα πιάτο από το φαγητό της οικογένειας - μαζί με ψωμί, τυρί και σαλάτα κτλ. - ώστε να καλύψουν την ανάγκη για μεσημεριανό γεύμα ενός μόνο ανθρώπου;

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0