Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

61. Κατά την ετοιμασία εθελοντικών σχεδίων/δράσεων θα πρέπει: ● Τα παιδιά να εκφράζονται ελεύθερα και να μην κρίνονται ή κατακρίνονται οι απόψεις και προτάσεις τους. ● Οι δεξιότητες των παιδιών θα πρέπει να αξιοποιούνται κατάλληλα. ● Τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά. Η ενεργός συμμετοχή όλων των παιδιών από την αρχή του σχεδίου ή της δράσσης και από τη στιγμή της λήψης των αποφάσεων είναι πολύ σημαντική. ● Οι προσδοκίες να είναι ρεαλιστικές και ξεκάθαρες. Τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν και να κατανοούν τι ακριβώς αναμένεται από αυτά και πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η συμβολή τους. ● Οι συναντήσεις της ομάδας εργασίας να καθορίζονται σε βολικές ώρες για τα παιδιά και να ξεκαθαριστεί αν θα είναι σε ώρες σχολείου ή εκτός ωρών σχολείου. Στην περίπτωση εκτός ωρών σχολείου θα πρέπει να καθοριστούν οι εκ των προτέρων απαραίτητες ενέργειες (π.χ. άδεια και ενημέρωση γονέων). ● Όλα τα παιδιά να αντιμετωπίζονται ως μονάδες. Θα πρέπει όλα τα παιδιά να εμπλέκονται στο σχέδιο ή τη δράση και ποτέ να μην θεωρηθεί ότι ένα από τα παιδιά μιλάει εκ μέρους όλης της ομάδας. ● Τα παιδιά να έχουν κάθε δυνατή υποστήριξη από τον/την εκπαιδευτικό τους. Η υποστήριξη μπορεί να είναι ηθική, οργανωτική, οικονομική κτλ., και να προσφέρεται σε κάθε στάδιο της διαδικασίας υλοποίησης του σχεδίου ή της δράσης. ● Να αναγνωριστεί η συμμετοχή και η ατομική προσπάθεια. Το σχέδιο θα πρέπει να σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να αξιοποιεί τις δυνατότητες όλων των παιδιών και να διασφαλίζει ότι παρέχει σε όλα τα παιδιά τη δυνατότητα συμμετοχής. ● Να αφιερωθεί περισσότερος χρόνος και ενέργεια για να εξασφαλιστεί η συμμετοχή των πιο διστακτικών παιδιών. ● Να διασφαλιστεί το δικαίωμα των παιδιών να αρνηθούν να συμμετάσχουν στην υλοποίηση του σχεδίου ή της δράσης. ● Να διατεθεί χρόνος για την ανάπτυξη, την επεξήγηση και την κατανόηση του σχεδίου ή της δράσης ● Σε κάθε στάδιο της διαδικασίας του σχεδίου ή της δράσης να διασφαλίζεται ότι υπάρχει χρόνος για διασκέδαση και για εορτασμό της επιτυχίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0