Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

57. Τι μπορεί να πάει στραβά; Όλα τα σχέδια ενέχουν ένα ποσοστό αποτυχίας και ρίσκου και για αυτόν τον λόγο είναι απαραίτητο να έχουν γίνει οι απαραίτητες προβλέψεις. Σε συνεργασία με τα παιδιά θα πρέπει να καταγραφούν τα πιθανά εμπόδια ή δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι στη δραστηριότητα να είναι προετοιμασμένοι να δώσουν εναλλακτικές λύσεις. Η πιο κάτω δραστηριότητα μπορεί να φανεί χρήσιμη: ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΠΟ ΕΞΕΤΑΣΗ Παιχνίδι Οδηγίες: ● Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες και μοιράστε τους τα φύλλα εργασίας με τις υπό εξέταση υποθέσεις αφού έχετε ήδη αποφασίσει το σχέδιο που θα επεξεργαστείτε και έχετε κάνει μια μικρή παρουσίαση (π.χ. σχέδιο να “πρασινίσουν” το σχολικό κτίριο και τον προαύλιο χώρο). ● Ζητήστε από τα παιδιά να καταγράψουν σε μια στήλη τις ανησυχίες τους σχετικά με τα άτομα ή τις καταστάσεις που μπορεί να σταθούν εμπόδιο στην υλοποίηση του σχεδίου (π.χ. ο διευθυντής δεν δίνει την έγκρισή του, δεν υπάρχουν χρήματα, ανησυχίες για την επιτυχία του σχεδίου κτλ.). Οι στήλες 2 έως 4 θα πρέπει να συμπληρωθούν με τα πορίσματα των παιδιών κατά πόσο οι ανησυχίες τους είναι απλά υποθέσεις ή όχι και στη συνέχεια να μοιραστούν τις πληροφορίες/ιδέες τους που επιβεβαιώνουν ή ακυρώνουν τις υποθέσεις. ● Στη συνέχεια συζητήστε όλοι μαζί ποια βήματα χρειάζεται να γίνουν για να πετύχει το σχέδιο (στήλη 5). Αν οι λύσεις στη στήλη 5 φαίνονται ανεπαρκείς, συζητήστε εναλλακτικούς τρόπους και συμπληρώστε τη στήλη 6. Ποια ζητήματα προσεγγίζει; Ποιοι είναι οι στόχοι; Χρόνος: Για πόσα άτομα; Τι θα χρειαστείτε; εμπόδια στη διοργάνωση εθελοντικών δράσεων να κάνετε τις απαραίτητες υποθέσεις σχετικά με τα εμπόδια στην υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης 30 με 60 λεπτά από 2 μέχρι 20 ιδέα σχεδίου προς υλοποίηση, στυλό και αντίτυπα του φύλλου εργασίας

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0