Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

56. ΥΛΟΠΟIΗΣΗ Τον προγραμματισμό της δράσης ακολουθεί η εφαρμογή της μέσα από τη σωστή διαχείριση των διαθέσιμων πόρων. Κατά το στάδιο της υλοποίησης θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ● Σωστός προγραμματισμός των δράσεων. ● Θα πρέπει να υπάρχει πάντα χρόνος για ‘διασκέδαση’, να μπορούν δηλαδή τα παιδιά να χαρούν και να απολαύσουν τη δράση. ● Κατά τον καθορισμό του χρόνου που θα αφιερωθεί στη δράση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι υπόλοιπες υποχρεώσεις των παιδιών, σχολικές ή μη. ● Στην ορθή διαχείριση του χρόνου συμβάλλει η δημιουργία ημερήσιων ή/και εβδομαδιαίων πλάνων εργασίας όπου θα καταγράφεται ποιος αναλαμβάνει τι και το σχετικό χρονοδιάγραμμα. ● Στην ορθή διαχείριση του χρόνου συμβάλλει η δημιουργία λίστας με τα πράγματα που πρέπει να γίνουν και τις προτεραιότητες. Όλοι όσοι εμπλέκονται στη δράση θα πρέπει να ενημερωθούν για το περιεχόμενό της. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Στις περιπτώσεις όπου η δράση προγραμματίζεται στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος ενδεχομένως να μην υπάρξει ανάγκη για οικονομική διαχείριση. Αν χρειάζεται, όμως, να γίνει οικονομική διαχείριση της δράσης τότε η ομάδα των παιδιών που θα οριστεί ως υπεύθυνη για τον σκοπό αυτό, θα πρέπει να παρακολουθεί τον προϋπολογισμό, να κάνει τις απαραίτητες πληρωμές και αγορές όπου και αν χρειάζεται, να κρατάει τις αποδείξεις και τα παραστατικά. Τονίζεται ότι αυτή είναι σημαντική εμπειρία για τα παιδιά καθώς τους παρέχεται η δυνατότητα να αναλάβουν την ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης που θα πρέπει να διέπεται από διαφάνεια. Ορθή οικονομική διαχείριση και διαφάνεια είναι σημαντικοί όροι που πρέπει διδαχθούν τα παιδιά. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ Κάθε μέλος που συμμετέχει στην εθελοντική δράση θα πρέπει να αναλάβει κάποιες αρμοδιότητες. Πρόσθετα, θα πρέπει να καθοριστεί ο συντονιστής, ο οποίος θα παρακολουθεί την εξέλιξη της όλης προσπάθειας. Κατά τη διαχείριση των ανθρώπινων πόρων θα πρέπει, όπου κρίνεται αναγκαίο, να γίνεται επαναπροσδιορισμός των ρόλων και αρμοδιοτήτων μέσα στην ομάδα και να προσφέρεται κάθε δυνατή βοήθεια και τυχόν εκπαίδευση στα μέλη της ομάδας. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ Η παρακολούθηση της εξέλιξης και πορείας της δράσης είναι εξίσου σημαντική ώστε να εξασφαλιστεί ότι όλες οι δραστηριότητες θα εκτελεστούν όπως είχε προγραμματιστεί και προβλεφθεί. Στο στάδιο αυτό η ανατροφοδότηση είναι χρήσιμο εργαλείο. Επομένως, η καταμέτρηση του βαθμού επιτυχίας των ενδιάμεσων στόχων είναι σημαντική. Κάθε φορά που υλοποιείται ένα βήμα, θα πρέπει να αφιερώνεται χρόνος για να αξιολογηθεί η ενδιάμεση δράση, πώς πήγε, αν κάτι θα μπορούσε να διορθωθεί κτλ.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0