Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

54. ● Ζητήστε από το κάθε παιδί να διαβάσει το σλόγκαν που έχει επιλέξει και στη συνέχεια ρωτήστε γιατί τα παιδιά επέλεξαν το συγκεκριμένο σλόγκαν, τι συναισθήματα τους προξένησε, γιατί τους ενέπνευσε, κτλ. ● Γράψτε τις απαντήσεις τους στον πίνακα και συζητήστε με την υπόλοιπη ομάδα για το τι πιστεύουν. ● Στη συνέχεια εξηγήστε στην ομάδα ότι ο στόχος είναι η κατάληξη σε ένα σλόγκαν για το σχέδιο της ομάδας και ότι αυτό θα πρέπει προκύψει μέσα από μια ομαδική διαδικασία. ● Γράψτε την κεντρική ιδέα του σχεδίου στον πίνακα, χρησιμοποιήστε μεγάλες λευκές κόλλες χαρτί κολλημένες τη μια δίπλα στην άλλη σε ένα κεντρικό σημείο της αίθουσας και ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν κάτι που σκέφτονται για το σχέδιό τους, μια λέξη, μια εικόνα, ένα σχήμα. ● Επιτρέψτε τους να μιλάνε μεταξύ τους, να εμπνέονται από τις ιδέες των συμμαθητών τους, να κάνουν ερωτήσεις, να αμφιβάλλουν. ● Όταν οι λευκές κόλλες γεμίσουν ζητήστε τους με ένα στυλό να κυκλώσουν την ιδέα, λέξη ή σχέδιο που τους άρεσε περισσότερο ή να βάλουν ένα διακριτικό σήμα. Μια ιδέα μπορεί να επιλεγεί περισσότερες από μια φορές. ● Καθίστε πάλι σε κύκλο και διαβάστε δυνατά τις ιδέες που επιλέχθηκαν τις περισσότερες φορές και γράψτε τις ξανά σε άλλη λευκή κόλλα επιτρέποντας στα παιδιά να κάνουν αλλαγές ή τροποποιήσεις αν χρειάζεται. ● Καταλήξτε σε κάποιο σλόγκαν για το σχέδιο της ομάδας, αποδώστε το μέσα από μια ζωγραφιά και κολλήστε το σε εμφανές μέρος στην τάξη για να σας δίνει έμπνευση στην πορεία υλοποίησης του σχεδίου σας. Ερωτήσεις που βοηθούν στην κατανόηση: Νιώθετε ότι το μήνυμα εκφράζει το σχέδιό μας; Γιατί; Πώς; Συμβουλές: Εξηγήσετε στα παιδιά τα βασικά χαρακτηριστικά ενός σλόγκαν: πρέπει να είναι σύντομο, να είναι πρωτότυπο, να αποτυπώνεται στο μυαλό και να εκφράζει το νόημα του σχεδίου. Προτάσεις για τη συνέχεια: Κολλήστε το σλόγκαν κάπου στην τάξη. Δώστε ίσως την ιδέα στα παιδιά να φτιάξουν και ένα τραγούδι με αυτό το σλόγκαν για να νιώσουν το σχέδιο ακόμα πιο δικό τους. ΧΡΗΜΑΤΟΔOΤΗΣΗ Η διαμόρφωση του προϋπολογισμού της προγραμματιζόμενης δράσης/σχεδίου είναι το πρώτο βήμα. Ζητήστε από τα παιδιά να προβούν σε εκτίμηση των εξόδων που συνεπάγεται η προώθηση της δράσης καθώς και των πιθανών πόρων χρηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός της δράσης θα πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες που προκύπτουν και να είναι στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων του σχολείου στην περίπτωση ειδικά που δεν θα αναζητηθούν πόροι από άλλες πηγές χρηματοδότησης. Τονίστε, ότι ο προϋπολογισμός θα πρέπει να αναδιαμορφώνεται κατά την πορεία της δράσης ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν αλλά και την εξέλιξή της.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0