Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

52. ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΑΣ Παιχνίδι Ποια ζητήματα προσεγγίζει; Ποιοι είναι οι στόχοι; Χρόνος: Για πόσα άτομα; Τι θα χρειαστείτε; επικοινωνία μηνυμάτων με δημιουργικό τρόπο να μάθουν οι μαθητές πώς να μεταδίδουν το μήνυμα του σχεδίου τους με πειστικό τρόπο, επιτυχία συγκεκριμένου σχεδίου για την επίτευξη του τελικού σκοπού 60 λεπτά από 6 μέχρι 30 συνδετήρες, χαρτιά, μαρκαδόρους, τουβλάκια, ψαλίδια, χαρτοταινία Οδηγίες: ● Τα παιδιά θα πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί θεωρούν το μήνυμα σημαντικό και πώς αυτό τα εμπνέει για να αναλάβουν δράση. ● Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες των δυο ατόμων και ζητήστε από κάθε παιδί να πει σε ένα άλλο παιδί μια δίλεπτη ιστορία, μια ιστορία αστεία, προσωπική, κάτι που έχει ζήσει. ● Απευθύνετε την ερώτηση σε όλη την ομάδα- «τι είναι αυτό που σας έκανε να δείξετε ενδιαφέρον για την ιστορία που ακούσατε;» και κρατήστε σημειώσεις στον πίνακα με τα όσα προκύψουν. ● Ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν σε ένα χαρτί το κεντρικό μήνυμα του σχεδίου τους. ● Σχηματίστε δυο ομόκεντρους κύκλους με τον ίδιο αριθμό συμμετεχόντων, στον καθένα με τρόπο ώστε οι μαθητές που βρίσκονται σε κάθε κύκλο να στέκονται μπροστά σε κάποιον συμμετέχοντα από τον άλλο κύκλο. ● Ο κάθε μαθητής πρέπει να πει στον ‘συνομιλητή’ του σε δυο λεπτά ποιο είναι το μήνυμα του σχεδίου και τι τους ενέπνευσε να αναλάβουν δράση. ● Όταν ο κάθε μαθητής έχει πει την ιστορία του, ο ‘συνομιλητής’ του πρέπει να του δώσει την άποψή του για το μήνυμα, αν ήταν ενδιαφέρον και αν τον ενέπνευσε, τι μπορούσε να ειπωθεί διαφορετικά κτλ. ● Αλλάζουν οι ρόλοι, το δεύτερο παιδί λέει τη δική του ιστορία και ακολουθούν τα σχόλια του πρώτου. ● Τα παιδιά του εσωτερικού κύκλου κινούνται έτσι ώστε να αλλάξουν ‘συνομιλητή’ και λαμβάνοντας υπόψη τα προηγούμενα σχόλια, επικοινωνούν και πάλι το μήνυμά τους (βελτιωμένο) στον επόμενο μαθητή. ● Μπορείτε να επαναλάβετε την άσκηση όσες φορές θεωρείτε απαραίτητο. Ερωτήσεις που βοηθούν στην κατανόηση: Πώς νιώθετε τώρα; Εμπνευστήκατε από τις ιστορίες των συμμαθητών σας; Αν ναι, γιατί; Αν όχι, γιατί;

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0