Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

3. Η ενίσχυση του εθελοντισμού, η καλλιέργεια εθελοντικής συνείδησης, και η ενθάρρυνση του ενεργού πολίτη να συμμετέχει στα κοινά με δράσεις που τον καθιστούν ένα ζωντανό κύτταρο για την κοινωνία του, είναι βασικές έννοιες και στόχοι που περιλαμβάνονται στο εγχειρίδιο που ετοιμάστηκε σε συνεργασία του Γραφείου Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και φέρει τον τίτλο «Καλλιέργεια Εθελοντισμού και Ενεργού Πολίτη στα Σχολεία». Το παρόν εγχειρίδιο αποτελεί ένα πρώτο βήμα στην όλη προσπάθεια για προώθηση του εθελοντισμού και της καλλιέργειας εθελοντικής συνείδησης, από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης και εκπαίδευσης των νέων. Στοχεύει τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προωθεί τη διδασκαλία του εθελοντισμού μέσω της διασύνδεσης της μη τυπικής μάθησης με την τυπική εκπαίδευση και με τη δια βίου μάθηση. Η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η κινητοποίηση των νέων σχετικά με τον εθελοντισμό μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στη διαμόρφωση συνείδησης και στάσης ενεργού πολίτη που αναλαμβάνει δράση, συμμετέχει και παρεμβαίνει στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα. Ο βασικός στόχος αυτής της έκδοσης είναι η εξοικείωση με την έννοια του εθελοντισμού και η πρόταση εργαλείων για το πώς θα μπορούσε να "καλλιεργηθεί" ως μια έννοια προσιτή, ευχάριστη και χρήσιμη. Για αυτό τον λόγο, ανατρέχουμε σε εργαλεία μη τυπικής μάθησης που δεν προτείνουν μια και μόνο θεώρηση του θέματος, αλλά που διευκολύνουν την κατανόηση, ενθαρρύνουν τη συνεργασία και αλληλεπίδραση των μαθητών και συνδέονται με επιμέρους γνωστικούς τομείς του αναλυτικού προγράμματος εξυπηρετώντας τη συνολική γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Οι γενικοί στόχοι του εγχειριδίου είναι: α) η εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες, τις αξίες και τις αρχές του εθελοντισμού, του εθελοντή και του ενεργού πολίτη, β) η απόκτηση γνώσης και η εξοικείωση με τους τομείς της εθελοντικής προσφοράς, γ) η ενθάρρυνση των μαθητών για την ενασχόληση σε εθελοντικές δραστηριότητες παρέχοντάς τους τα απαραίτητα εργαλεία για την ανάπτυξη εθελοντικών δράσεων, δ) η υποβολή, προς τον εκπαιδευτικό, προτάσεων αναφορικά με δραστηριότητες που θα του επιτρέψουν να μεταδώσει με δυναμικό τρόπο τις αξίες του εθελοντισμού στους μαθητές με χρήση μεθοδολογιών μη τυπικής μάθησης. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ από τον Επίτροπο Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0