Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

32. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ 1. Να φέρει εις πέρας τις δεσμεύσεις που ανέλαβε και να σέβεται τους σκοπούς και κανονισμούς της οργάνωσης στην οποία συμμετέχει. 2. Να σέβεται σύμφωνα με τις υποδείξεις που του έχουν δοθεί, τον εμπιστευτικό χαρακτήρα κάποιων πληροφοριών. 3. Να αρνείται οποιασδήποτε οικονομική ανταμοιβή του προσφέρεται για την εθελοντική του εργασία. 4. Να σέβεται τα δικαιώματα των δικαιούχων των εθελοντικών δράσεων. 5. Να έχει αλληλέγγυα συμπεριφορά μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας. 6. Να ακολουθεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προβλέπονται από την οργάνωση στην οποία συμμετέχει για βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων του. 7. Να ακολουθεί τις υποδείξεις που του γίνονται για την άσκηση των καθηκόντων του. 8. Να κάνει σωστή χρήση της διαπίστευσής του και των λογοτύπων της οργάνωσης στην οποία συμμετέχει και να προσέχει το υλικό που του έχει δοθεί για την άσκηση των καθηκόντων του. Ο ΚΥΚΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΗ Τα στάδια του κύκλου διοίκησης των εθελοντών είναι απαραίτητα για την ενίσχυση της απόδοσής τους. Αυτά είναι: ● Ευαισθητοποίηση και προσέλκυση εθελοντών Οι οργανισμοί είναι απαραίτητο να προβούν στην ανάπτυξη ενός στρατηγικού πλάνου με σκοπό την προσέλκυση εθελοντών. Το πρώτο βήμα στην προσέλκυση εθελοντών είναι η περιγραφή της εργασίας που θα υλοποιήσει ο εθελοντής, η οποία πρέπει να περιέχει τον τίτλο, τον σκοπό ή στόχο, συνοπτική περιγραφή των αρμοδιοτήτων, τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται, τα στοιχεία προσωπικό- τητας, τις υποχρεώσεις, τις απαιτήσεις σε επίπεδο χρόνου, τις ανταμοιβές για την προσφορά εθελοντικής εργασίας και την πιθανή εκπαίδευση που προσφέρεται. Επίσης, βάσει της περιγραφής της εργασίας, θα πρέπει να προσδιοριστεί και η ηλικιακή ομάδα, (όπου κρίνεται αναγκαίο), στην οποία απευθύνονται. Τέλος, οι οργανισμοί ανάλογα με την ηλιακή ομάδα ή τον στόχο, θα πρέπει να αναλογιστούν ποια κανάλια επικοινωνίας θα χρησιμοποιηθούν για να έρθουν σε επαφή με τους δυνητικούς εθελοντές. Δυνατά κανάλια επικοινωνίας μπορεί να είναι οι διαφημίσεις στα ΜΜΕ, η διοργάνωση ειδικών εκδηλώσεων, η διανομή έντυπου ενημερωτικού υλικού, η προβολή στο διαδίκτυο αλλά και η επικοινωνία από στόμα σε στόμα, καθώς πολλοί εθελοντές παρακινούνται από άτομα που ήδη γνωρίζουν. Στη «Διακήρυξη των Δικαιωμάτων και Ευθυνών των Εθελοντών», η οποία επισυνάπτεται στο Παράρτημα ΙΙ, υπάρχει σαφής αναφορά στα δικαιώματα και τις ευθύνες των φορέων εθελοντισμού, δηλαδή των οργανισμών. Η επιλογή και τοποθέτηση των εθελοντών σε θέσεις εργασίας τις περισσότερες φορές γίνεται μέσω συνέντευξης, η οποία θα πρέπει να είναι αρμοδιότητα ενός ατόμου με κατάλληλα προσόντα και εκπαίδευση, καλή γνώση του οργανισμού, του σχεδίου δράσης του και των αναγκών του. Μέσα από τη συνέντευξη μπορούν να αναγνωριστούν τα ενδιαφέροντα, τα κίνητρα αλλά και οι περιορισμοί των ατόμων με στόχο την επιτυχημένη τοποθέτησή τους σε συγκεκριμένη θέση εργασίας (ή και την απόρ- ριψή τους νοουμένου ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι που επιβάλλουν την απόρριψη). Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι στον εθελοντισμό βασική αρχή είναι ότι «υπάρχει χώρος για ΟΛΟΥΣ».

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0