Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

27. Κατά τον Μάσλοου, για να εμφανιστεί μια κατηγορία αναγκών και για να αποτελέσει κίνητρο για δράση, πρέπει να έχει ικανοποιηθεί, έστω μερικώς, το αμέσως κατώτερο επίπεδο. Αν μια ανάγκη ικανοποιηθεί, μειώνεται η δύναμή της να λειτουργήσει ως κίνητρο. Εξαίρεση αποτελεί η ανάγκη της αυτοπραγμάτωσης, η οποία είναι συνυφασμένη με την αέναη τάση του ανθρώπου για ωρίμανση και δεν καλύπτεται ποτέ. Σχεδιάστε την πυραμίδα των αναγκών του Μάσλοου στον πίνακα και ζητήστε από τα παιδιά να καταγράψουν τις ανάγκες που μπορούν να σκεφτούν. Ποιες ανάγκες πρέπει να έχει ικανοποιήσει κάποιος για να γίνει εθελοντής; Τι ανάγκες επιθυμεί να καλύψει μέσα από τη συμμετοχή του; Πότε είναι ικανοποιημένος; Αν καλυφθεί η ανάγκη μέσα από την εθελοντική δράση, πώς μπορούμε να διατηρήσουμε τη συμμετοχή τού εθελοντή στη συνέχεια; ΠΙΘΑΝΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ Οι λόγοι μη ενασχόλησης με τον εθελοντισμό είναι ποικίλοι και εξαρτώνται από την προσωπική κατάσταση του κάθε ατόμου. Σε γενικές γραμμές, τα εμπόδια που μπορεί να προκύψουν είναι τα εξής: ● Κοινωνικά εμπόδια: κοινωνικός αποκλεισμός και διακρίσεις, ελλιπής υποστήριξη από το σπίτι, περιορισμένες κοινωνικές δεξιότητες. ● Οικονομικά εμπόδια: χαμηλό επίπεδο ζωής, ανεργία ή οικονομικά προβλήματα. ● Ειδικές ανάγκες: νοητικές, σωματικές κτλ. ● Γεωγραφικά εμπόδια: απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές αλλά και δυσκολίες στις μεγάλες πόλεις (μετακινήσεις, εγκληματικότητα κτλ.). ● Έλλειψη χρόνου: εργασιακές και οικογενειακές υποχρεώσεις. ● Απουσία ενημέρωσης και απουσία υποστήριξης από την οικογένεια, την κοινωνία και την πολιτεία. .

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0