Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

18. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ; Παιχνίδι Ποια ζητήματα προσεγγίζει; Ποιοι είναι οι στόχοι; Χρόνος: Για πόσα άτομα; Τι θα χρειαστείτε; έννοια και αξίες εθελοντισμού να μάθουν τα παιδιά τι σημαίνει εθελοντισμός, οπτικοακουστική επικοινωνία, εργαλεία συνέντευξης 1- 2 μέρες από 2 μέχρι 20 βιντεοκάμερα Οδηγίες παιχνιδιού: ● Χωρίστε τους συμμετέχοντες σε μικρές ομάδες των 3 με 4 ατόμων και ζητήστε από τους συμμετέχοντες να φέρουν κάμερες χειρός (ή κινητό) για να μαγνητοσκοπήσουν τις συνεντεύξεις ● Ζητήστε από τους συμμετέχοντες να γυρίσουν στη γειτονιά τους ή το σχολείο τους ζητώντας από νέους ή και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας να εκφράσουν τη γνώμη τους για το «τι είναι εθελοντισμός» ● Ζητήστε από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων που πήραν είτε μέσα από ένα σύντομο φιλμάκι ή με κάποιον άλλο δημιουργικό τρόπο Ερωτήσεις που βοηθούν στην κατανόηση: Πώς νιώσατε κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας; Πώς αντέδρασε ο κόσμος; Ήταν εύκολο για τους συμμετέχοντες να εκφράσουν τη γνώμη τους για την έννοια του εθελοντισμού; Συμβουλές: Η δραστηριότητα αυτή χρειάζεται κάποια προετοιμασία ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν τη μεθοδολογία της συνέντευξης αλλά και του οπτικοακουστικού μέρους. Οι μαθητές μπορούν να πάρουν συνεντεύξεις από εθελοντές και μέλη εθελοντικών οργανώσεων της κοινότητάς τους. Προτάσεις για τη συνέχεια: Το φιλμάκι μπορεί να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου ή στην ιστοσελίδα των οργανώσεων των οποίων τα μέλη συμμετείχαν στη συνέντευξη.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0