Καλλιέργεια εθελοντισμού και ενεργού πολίτη στα σχολεία

11. Σημειώνεται ότι τα θέματα προς συζήτηση πρέπει να εμπίπτουν στα ενδιαφέροντα των νέων, να τα θεωρούν σημαντικά και να μπορούν να τα συσχετίσουν με τις δικές τους ζωές. Στο τέλος του εγχειριδίου παρατίθενται ημερομηνίες - κλειδιά κατά τη διάρκεια των οποίων θα μπορούσαν να αναπτυχθούν ή να υλοποιηθούν κάποιες δραστηριότητες. Πρόσθετα αναφέρεται ότι για κάθε δραστηριότητα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα ακόλουθα: ● Έντυπα αξιολόγησης εμπειρίας/δραστηριότητας μέσω ερωτηματολογίου. ● Επανεξέταση και αξιολόγηση μετά από κάθε δραστηριότητα. Η συζήτηση μετά από κάθε δραστη- ριότητα χρησιμοποιείται για να αποκαλυφθεί η κεντρική ιδέα. ● Ημερολόγιο εμπειριών μάθησης όπου οι μαθητές καταγράφουν όσα έχουν μάθει. ● Ομάδες αναστοχασμού. Η συλλογική εργασία σε μικρές ομάδες βοηθά στην κατανόηση πολύπλοκων εννοιών και αυξάνει τις δυνατότητες επίλυσης προβλημάτων καθιστώντας τους συμμετέχοντες ικανούς να επεξεργαστούν περισσότερο αποτελεσματικές και πρακτικές λύσεις. ● Καλλιτεχνικές μέθοδοι. Τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν γράφοντας μαζί μια ιστορία, ζωγραφί- ζοντας ή αναπαριστώντας θεατρικά τη διαδικασία μάθησης, αναφέροντας το σημείο και τον τρόπο εκκίνησης της διαδικασίας μάθησης, τα στάδια που ακολουθήθηκαν/μεσολάβησαν, και απαντώντας στο ερώτημα πού βρίσκονται τώρα και τι προσβλέπουν για το μέλλον. Η «εκπαίδευση για τον εθελοντισμό» σχετίζεται άμεσα με την περιβαλλοντική, διαπολιτισμική και αναπτυξιακή εκπαίδευση, καθώς επίσης και με την εκπαίδευση σε θέματα σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αποκτώντας γνώση και μέσα από τη διαδραστική και συμμετοχική εκπαιδευτική διαδικασία, οι μαθητές, θα είναι σε θέση να συνειδητοποιήσουν ότι μικρές δράσεις σε τοπικό επίπεδο, μπορούν να αποφέρουν σημαντικές, μόνιμου χαρακτήρα βελτιώσεις αλλάζοντας την υπάρχουσα τάξη πραγμάτων. Στην συνέχεια προτείνονται ενδεικτικές βιωματικές πρακτικές και δράσεις οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με την ηλικία, τα ενδιαφέροντα και τον αριθμό των παιδιών μιας τάξης ή ενός σχολείου. Σημειώνεται ότι το παρόν εγχειρίδιο βασίστηκε, κυρίως, στη φιλοσοφία του εγχειριδίου «Διδάσκοντας τον Εθελοντισμό», το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα: www.slideshare.net/pappa_anna/egxeiridio-ethelontismos

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0