Κύπρος ακόμα υπό κατοχή ακόμα διαιρεμένη 1974-2016

αλλάξει και η πληθυσμιακή ισορροπία έχει αλλοι- ωθεί, λόγω της παράνομης μαζικής μεταφοράς εποίκων από την Τουρκία στις κατεχόμενες περιο- χές καθώς και της μετανάστευσης χιλιάδων Τουρ- κοκυπρίων από το νησί μετά την τουρκική ει- σβολή. Οι Τουρκοκύπριοι είναι σήμερα πολύ λιγότεροι από τα στρατεύματα και τους εποίκους από την Τουρκία, αποτελούν δηλαδή τη μειονό- τητα στις κατεχόμενες περιοχές. • Συνεχίζονται ο σφετερισμός ελληνοκυπριακών πε- ριουσιών με παράνομες ανοικοδομήσεις σε ελλη- νοκυπριακή γη και οι παράνομες πωλήσεις περι- ουσιών Ελληνοκυπρίων που εκδιώχθηκαν από τα σπίτια τους μετά την τουρκική εισβολή. • Ανεκτίμητοι εκκλησιαστικοί και αρχαιολογικοί θη- σαυροί που ανήκουν στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά εξακολουθούν να κινδυνεύουν, ενώ πολλές εκκλησίες, μνημεία, κοιμητήρια και αρχαι- ολογικοί χώροι έχουν καταστραφεί, βεβηλωθεί ή λεηλατηθεί. Μια σειρά από ψηφίσματα της Γενικής Συνέλευσης και του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και ψηφίσματα που υιοθετήθηκαν από άλλους διεθνείς οργανισμούς, αντανακλούν την παγκόσμια καταδίκη της τουρκικής εισβολής και τις συνακόλου- θες επιθετικές ενέργειες εναντίον της Κύπρου. Μέσω των ψηφισμάτων απαιτείται, μεταξύ άλλων, η αποχώ- ρηση των ξένων στρατευμάτων, η ασφαλής επι- στροφή των προσφύγων στα σπίτια τους και η δια- κρίβωση της τύχης των αγνοουμένων. Επιπρόσθετα, ζητείται ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των Κυπρίων καθώς και ο σεβασμός της ανε- ξαρτησίας, της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραι- ότητας της Κύπρου. Πιο πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σε καταδικα- στική απόφασή του κατά της Τουρκίας στις 12 Μαΐου 2014, έκρινε την Κυβέρνηση της Τουρκίας υπεύθυνη για τη μαζική και συστηματική παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κύπρο. Διαδοχικοί γύροι συνομιλιών υπό την αιγίδα των Ηνω- μένων Εθνών μεταξύ της ελληνοκυπριακής και της τουρκοκυπριακής κοινότητας για επίλυση του κυπρια- κού προβλήματος δεν κατέληξαν σε θετικό αποτέλε- σμα εξαιτίας της αρνητικής στάσης της τουρκικής πλευράς, η οποία κατέχει το κλειδί της λύσης του Κυ- πριακού. Η ελληνοκυπριακή πλευρά, από την άλλη, παραμένει σταθερή σε θέσεις αρχής, προσέρχεται στο τραπέζι των συνομιλιών με καλή πρόθεση και στο- χευμένες προτάσεις, επιδιώκοντας την απαλλαγή τής Κύπρου από τα τουρκικά στρατεύματα και την επα- νένωση της χώρας και του λαού σε ένα σύγχρονο, λειτουργικό ευρωπαϊκό κράτος. Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εστιάζει τις προσπάθειές του στην επίτευξη μιας συνολικής διευθέτησης του κυπριακού προβλήματος, που να βασίζεται σταθερά στα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνω- μένων Εθνών, στις Συμφωνίες Υψηλού Επιπέδου και στην Κοινή Δήλωση της 11ης Φεβρουαρίου 2014. Μια τέτοια διευθέτηση θα εναρμονίζεται πλήρως με το ευ- ρωπαϊκό δίκαιο, αξίες και αρχές, και θα περιλαμβάνει τη μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ένα σύ- στημα διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας με μία και μόνη κυριαρχία, μία και μόνη διεθνή προσωπικό- τητα και μία και μόνη ιθαγένεια. Υπό αυτές τις συνθή- κες, θα διασφαλίζονται τα δικαιώματα και τα συμφέ- ροντα όλων των Κυπρίων, ενώ η Κύπρος θα αποτελεί μία σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, που μπορεί να είναι πολύτιμη για τους Ευρωπαίους, περιφερειακούς και διατλαντικούς εταίρους της. Στην ουσία, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί τη βέλτιστη διασφάλιση και εγγύηση για την επανενωμένη Κύπρο και για τον λαό της.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0